6.3.2013

Talvilomalla

Olen isäni luona Pohjois-Savossa. Ulkona alkaa hämärtää ja kevät ei vielä asu täällä. Helsingissä aamuisin voi jo kuulla lintujen viserrystä ja ilmassa oli jo kevään tuoksu. Täällä eletään vielä kinoksien keskellä ja nautitaan kovistakin pakkasista. Siskoni laittoi Saksasta kuvia, että siellä on plussa-asteita jopa 20. Ehei, olenko kateellinen? (No hitto vie olen!)

Tänään on syntymäpäiväni. 32-vuotta. O ou!

Perjantaina ajoimme miehen kanssa Savoon. Olimme viikonlopun Leppävirralla isäni mökillä. Mökki on saaressa ja saari on röllimäinen. Saaressa mieli lepää ja arjen harmit unohtuu tyystin. Mökillä pilkimme, ulkoilimme ja söimme. Saunoimme ja mies hakkasi avannon, johon pulahti kaksi kertaa. Minä vaan hekotin avannon reunalla nynnynä.

Sunnuntaina menimme Kuopioon äitini luo. Olimme aivan poikki. Mies painui jo unille varhain, mutta minä jäin äitini kanssa tuijottamaan rikossarjoja. Maanantaina kävimme kirppareilla. Löysin taas puutarhatontun (hehehe) ja ihanat talvikengät. Illaksi ajoimme isäni luo maalle.

Eilen lähti mies arkea asuttamaan kotiin. Minä jäin tänne isälleni hiljaa tuumailemaan. Olenhan lomalla, talvilomalla.

Zzzzzz.

Ei kommentteja: